
Dripl
Sprankelende campagnes voor duurzame dorstlessers
Gezonde frisdrank
Dripl gelooft dat de tijd van suikerige frisdranken in wegwerpverpakkingen volledig voorbij is. Het team bij Dripl zet zich dagelijks in om de frisdrankindustrie heruit te vinden. De Refillution, noemen ze het. In de strijd tegen wegwerpplastic maken ze het verschil door kantoren te voorzien van automaten met sprankelende drankjes die goed zijn voor ons lichaam én de planeet.
Marketing met een missie
Een sterke missie vraagt om een dito strategie. Want hoe bereik je precies de juiste mensen en maak je ze nieuwsgierig naar een duurzamer alternatief? Dripl zocht een marketingpartner die hun potentiële klanten dorstig maakt naar hun frisdranken. En naar aanleiding van een succesvolle samenwerking met onze admincollega’s, klopten ze daarvoor aan bij Unikoo.
De vraag was duidelijk: Dripl wilde meer kwalitatieve leads via hun online kanalen én een marketingaanpak die het salesteam vleugels geeft. Ze wilden de verschillende kanalen slimmer inzetten, testen welke boodschappen écht bruisen, en de salesflow stroomlijnen via HubSpot.
Wij doken gretig in hun bestaande aanpak en ontdekten kansen om Dripl’s marketingefforts extra smaak te geven.
First things first
We begonnen met enkele technische optimalisaties. Omdat we gebruikersgedrag correct wilden tracken, kozen we voor Cookiebot als cookiebanner en zetten we de consent mode op punt om zo de wettelijke basis van onze toekomstige marketingacties te verstevigen.
Vervolgens namen we de tracking onder handen. Door flinke uitbreiding van de metingen, zoals bijvoorbeeld opvolging van micro-conversies en het doormeten van end-of-funnel conversies, kregen we een completer beeld van de customer journey. Om diezelfde reden installeerden we ook Microsoft Clarity, een gratis heatmap tool die weergeeft hoe prospecten interageren met websites.
Op basis van deze inzichten en een grondige analyse konden we een aantal belangrijke optimalisaties adviseren voor de huidige website. Wat werkt goed, en wat kan beter? Door in te zetten op Conversion Rate Optimization (CRO) en Dripl te adviseren in hun beslissingen, hielpen we de gebruikerservaring én de conversieratie te verbeteren. Diezelfde CRO-technieken zetten we ook in om de lay-out en inhoud van onze SEA landingspagina’s te verbeteren, wat de conversieratio verhoogde met 1,06 procentpunt van 1,85% naar 2,91% (leads/weergaven pagina).
.png)
Ieder zijn smaak
Hoe specifiek je doelgroep ook is, niet alle boodschappen resoneren bij iedereen. Daarom experimenteerden we met verschillende marketinginsteken, van gezondheidsvoordelen tot duurzame kantooroplossingen, en bouwden we speciale landingspagina’s met Instapage.
We optimaliseerden de bestaande campagnes op LinkedIn en Google en voegden nieuwe kanalen zoals Bing en Meta toe aan de marketingmix. We zetten ook periodieke advertenties op ter ondersteuning van enkele bredere marketingacties (bijvoorbeeld giveaways) gericht op bereik, verkeer en leads.
Samen met Dripl’s content marketeer creëerden we ook nieuwe advertenties met verfrissende insteken. We testten bijvoorbeeld Franstalige advertenties en concrete oproepen zoals “Vraag een proefpakket aan” of “Plan een office tasting”. Voor elke campagne namen we strategische planning, uitvoering en opvolging voor onze rekening.
Onze inspanningen resulteerden in 21% groei van het gemiddeld aantal inbound leads per maand sinds de start van onze samenwerking. Bing groeide zelfs uit tot hét kanaal met de goedkoopste kwalitatieve inbound leads voor Dripl.

Een vlotte doorstroom
Onze uitgebreide marketingaanpak bracht naast véél extra inzichten ook nieuwe tools met zich mee. Gelukkig hoeft dat niet persé te zorgen voor extra complexiteit. We zorgden voor een vlotte workflow en een naadloze gegevensoverdracht tussen verschillende marketingtools. Een belangrijk onderdeel hiervan waren ook de HubSpot optimalisaties.
Slimme automatiseringen ondersteunen manuele opvolging van leads en nemen zo het sales team werk uit handen, meldingen komen direct binnen in Slack, en met lead scoring kon het team snel de meest veelbelovende kansen herkennen. Dankzij end-of-funnel metingen stuurden we op leadkwaliteit, niet alleen op kwantiteit. Onze inspanningen leidden tot een stijging van 40% van het aantal opportuniteiten bij mogelijke klanten.

Voortdurende rapportering voor verfrissende campagnes
Elke week delen we de resultaten met Dripl. Gedetailleerde rapportages en diepgaande analyses op basis van data uit Google Analytics 4, HubSpot en diverse landing page tools geven inzicht in de prestaties van onze campagnes, én in wat er beter kan. Tijdens deze momenten stemmen we de cijfers af op de doelstellingen, verleggen we prioriteiten waar nodig en passen we content en budgetten aan om het meeste uit de campagnes te halen.
Dankzij Unikoo kan Dripl rekenen op structurele performance marketing ondersteuning, met slimme campagnes en een vaste instroom aan leads. Zo kunnen zij zich focussen volledig focussen op de strijd tegen wegwerpverpakkingen. Druppel voor druppel, kantoor voor kantoor.
Zin om samen je marketing een frisse boost te geven?
Laat van je horen, we denken graag met je mee.
Samenwerken? Graag!
Omkader jezelf en jouw organisatie met een uitgebreid scala aan ondersteunende diensten en advies, via één aanspreekpunt, en focus op groei ! We've got your back.












.png)
.png)



