Ebema

Een langdurige samenwerking waar je op kan bouwen

Scroll

Bouwmaterialen

Ebema verbetert buitenruimtes met visionaire ideeën en elegante betonoplossingen, en dat sinds 1946. Voor mensen, bedrijven en overheden maakt Ebema buitenruimtes gezelliger, slimmer, comfortabeler, veiliger, mooier, groener en sterker. Momenteel zijn er drie vestigingen, bestaat het team uit zo’n 250 mensen en heeft het bedrijf ongeveer 60 miljoen euro omzet per jaar. Het productengamma voor de openbare markt staat bekend onder de naam Ebema_LivingCity, terwijl Ebema_Stone&Style het gamma voor tuin, terras, inrit en tegenwoordig ook gevelstenen behelst.

Bouwen aan de fundering

Hoewel deze samenwerking nu als een geoliede machine draait, is dit niet van de ene op de andere dag gebeurd. Zoals zo vaak, groeide het organisch vanuit een bescheiden startpunt. In een initiële fase, in januari 2022, begon een van onze Marketing consultants in de rol van tijdelijk segmentmanager voor Stone&Style, in afwachting van een definitieve invulling. In die beginfase werden belangrijke stappen gezet zoals:

  1. E-mailmarketing: 201 mailings naar diverse doelgroepen verzenden met een duidelijk gedefinieerde tone-of-voice.
  2. Copywriting: Communicatie en design van Ebema aanzienlijk verbeteren.
  3. Marketingplan: Samen met collega's een gedetailleerd marketingplan voor het tuinsegment ontwikkelen.
  4. Brochure-upgrades: Een productbrochure naar een inspirerend visueel kijkboek over waterbeheer transformeren.
  5. Campagnebeheer: De 'Beton met Klasse'-campagne leiden en beheren.
  6. Digitale rebranding: Het digitale rebrandingstraject van Eurodal in goede banen leiden.

Een dubbelklapper

Toen in 2023 een nieuwe business unit werd opgericht, volledig gewijd aan gevelstenen, werd een Unikoo marketing team aan boord gehaald om de lancering en marketingcoördinatie aan te sturen. Een greep uit de marketingactiviteiten:

  1. Website-optimalisatie: Inhoud en gebruikerservaring van de website verbeteren.
  2. Texturengenerator: Meewerken aan het ontwerp van een tool voor het personaliseren van gevelontwerpen.
  3. Projectmanagement: Coördineren van online en offline marketingactiviteiten.
  4. Marketingondersteuning: Sociale media begeleiden, copywriting en creëren van promotiematerialen.

Naar een derde fase in de samenwerking

In 2024 besloot Ebema zich meer te richten op online marketing, wat leidde tot het inschakelen van Unikoo Performance Marketing. Het Unikoo team en de interne digitale strategen van Ebema, werkten aan:

  1. Online advertenties: Beheren van campagnes op verschillende digitale platforms.
  2. Dashboarding: Ontwikkelen van een performance marketingdashboard voor verbeterde rapportages.
  3. Analyse en rapportage: Continu monitoren en optimaliseren van marketingstrategieën.
  4. SEO: Opzetten van contentclusters gebaseerd op zoekgedrag om hoog te ranken voor relevante onderwerpen in de betonindustrie.
  5. Contentcreatie: Schrijven van teksten, ontwerpen van flyers, creëren van visuals voor social media advertenties, produceren van video's, en ontwerpen van wireframes voor conversiepagina's.
  6. Eventcommunicatie & e-mailmarketing: Gebruik van alle online kanalen om evenementen te promoten, inclusief e-mailmarketing, om de juiste doelgroepen te bereiken.

Heb jij ook nood aan marketingondersteuning waar je op kan bouwen? Zowel op korte als op langere termijn? Neem gerust contact met ons op. Wij helpen je heel graag verder!

Andere Cases

Ook interessant

Samenwerken? Graag!

Omkader jezelf en jouw organisatie met een uitgebreid scala aan ondersteunende diensten en advies, via één aanspreekpunt, en focus op groei ! We've got your back.