Ebema

Een langdurige samenwerking waar je op kan bouwen.

Over
Ebema

Ebema verbetert buitenruimtes met visionaire ideeën en elegante betonoplossingen, en dat sinds 1946. Voor mensen, bedrijven en overheden maakt Ebema buitenruimtes gezelliger, slimmer, comfortabeler, veiliger, mooier, groener en sterker. Momenteel zijn er drie vestigingen, bestaat het team uit zo’n 250 mensen en heeft het bedrijf ongeveer 60 miljoen euro omzet per jaar. Het productengamma voor de openbare markt staat bekend onder de naam Ebema_LivingCity, terwijl Ebema_Stone&Style het gamma voor tuin, terras, inrit en tegenwoordig ook gevelstenen behelst.

Het Project

Het team van betonfabrikant Ebema zet zich al sinds 1946 in om ruimtes te verbeteren. Een missie waarvoor ze nog wat extra ondersteuning konden gebruiken. Daarom besloot Herwig Dessers om het marketingteam verder aan te vullen met de expertise van Unikoo.

Ebema en Unikoo sloegen de handen in elkaar en sindsdien vormen ze een flexibel marketingteam dat zich kan aanpassen aan elke uitdaging. Om de druk te verlichten en specifieke projecten te ondersteunen, fungeert Unikoo's marketingexpert Laurens in als segmentmanager voor Ebema_Stone&Style. Een steengoede zet, want de samenwerking houdt nog steeds stand. Sterker nog: Ebema bouwde verder op deze stevige fundering en riep nog meer Unikoo-expertise in. Allround marketeer Stefanie vervoegt nu ook het team om het gloednieuwe segment van Ebema_Stone&Style BUILDING te ondersteunen.

Marketing & communicatie

Van fundering tot afwerking, marketing gebouwd met passie

Laurens heeft de afgelopen maanden bij Ebema gewerkt aan verschillende projecten en heeft daarbij laten zien dat hij een echte bouwer is op marketinggebied! Hier zijn enkele hoogtepunten van zijn prestaties:

  • E-mailmarketing: als een ware tone-of-voice-tovenaar verstuurde hij maar liefst 201 mailings naar diverse doelgroepen.
  • Copywriting: hij tilde de communicatie en vormgeving bij Ebema naar een hoger niveau met zijn 'woordkunsten'. Hij heeft zelfs de bijnaam 'tekstverwerker' verdiend door zijn viriele copy en redactionele blogartikelen.
  • Marketing- en communicatieplan: samen met zijn directe collega ontwikkelde hij een plan voor de marketing van het tuinsegment dat hij met zeer veel trots presenteerde tijdens de strategiedag.
  • Brochure-upgrades: hij toverde een productbrochure om tot een inspirerend kijkboek over waterbeheer met redactionele meerwaarde.
  • Campagne management: hij bedacht dé 'Beton met klasse'-campagne en voerde deze uit als echte betonbewonderaar.
  • Digitale rebranding: hij speelde een actieve rol in het digitale rebrandingstraject van Eurodal, waarbij Laurens als een echte digitale duizendpoot hielp bij het ontwikkelen van een rebrandingstrategie.

Een dubbelklapper waar je van gaat opkijken

2023 markeert het jaar waarin Ebema besluit om naast tuin, terras en inrit resoluut omhoog te kijken met een gamma gevelstenen. Extra ondersteuning van onze collega Stefanie bleek de dragende kracht om dit segment van de grond te krijgen. De vraag? Zet een sterk onderbouwde marketingstrategie om in een net zo sterke uitvoering ervan.

Een greep uit de marketingactiviteiten:

  • Website: de website had behoefte aan waardevolle informatie en een kritische blik op de gebruikerservaring. Onze experte heeft de website doorgelicht en geoptimaliseerd. Bovendien blijft ze analyses uitvoeren om de gebruikerservaring voortdurend te verbeteren.
  • Texturengenerator: we droegen bij aan de ontwikkeling van een moderne tool om je eigen gevel te ontwerpen. Stefanie heeft samen met een expert deze tool gefinaliseerd op het gebied van afwerking en aanpassingen doorgevoerd op basis van gebruikerservaringen.
  • Projectmanagement: we coördineerden zowel online als offline marketingactiviteiten, inclusief het realiseren van korte termijn resultaten met copywriting en performance marketing.
  • Online marketing: we begeleidden projecten in de vorm van social media, copywriting en fotoreferenties.
  • Offline marketing: we realiseerden drukwerk zoals prijslijsten, brochures en ander promomateriaal en fungeren als contactpersoon tussen externe partijen.
  • E-mailmarketing: Voor het schrijven van een goede en inspirerende mailing ben je bij zowel Laurens als Stefanie op de juiste plek!

Stefanie werkt nauw samen met haar sales collega's om de communicatie en bedrijfsprocessen binnen het gevelsegment te optimaliseren. Dankzij haar inspanningen heeft Ebema nu een stevige fundering om de gevelstenenmarkt te veroveren!

Heb jij ook nood aan marketingondersteuning waar je op kan bouwen? Zowel op korte als op langere termijn? Neem gerust contact met ons op. Wij helpen je heel graag verder!

06044CB7-43DA-428A-8A72-2F46D99A5D1D Created with sketchtool.
E83DD3F4-AAD6-41C7-B872-85385D10F602 Created with sketchtool.
Meer weten over deze case?
Laurens Grossard
Digital Marketeer
marketing@unikoo.be

Wat wij nog meer gedaan hebben

De Hoveniers

Een florerende branding

The Beacon

Een baken van vertrouwen voor (visuele) communicatie

The Pelvic Floor

Van kennis en passie naar een sterk (digitaal) merk

Cube Lockers

Bedrijfssupport die je niet in een hokje kan plaatsen

Het Poetsbureau - part of Glowi

Unikoo's performance marketeers doen campagnes blinken

Medical Precision

De full health check van Medical Precision

DOX Group

Marketing die op de juiste manier galmt