Cardoen

Gas geven op sociale media, interne communicatie en PR

Scroll

Automotive

Cardoen, beter bekend als dé autosupermarkt, is al jarenlang een vaste waarde in de Belgische autosector. Als autosupermarkt bieden ze vanuit hun 16 vestigingen 25 verschillende automerken aan en maken ze het kopen van een nieuwe of tweedehandswagen eenvoudig en toegankelijk, met een breed aanbod voor elke automobilist. Hun focus? Een naadloze auto-aankoopervaring, lage prijzen en een no-nonsense service, met alles onder één dak.

De motor opdrijven

Cardoen had de ambitie om hun sociale media, community management en interne communicatie naar een hoger niveau te tillen. Met een meer consistente en doordachte aanpak kon hun digitale motor echt beginnen ronken. Wat startte als een vraag naar ondersteuning op sociale media, evolueerde al snel naar een bredere samenwerking rond marketing en communicatie. Unikoo sprong mee aan boord en zorgde voor extra power en een gestroomlijnde rit. 

Het stuur in handen nemen

Unikoo nam samen met Cardoen het stuur in handen als operationele marketingpartner en begon met het beheren van de sociale mediakanalen en het community management. Met een doordachte aanpak schakelde Cardoen een versnelling hoger in hun online zichtbaarheid.

Maar daar stopte het niet. Integendeel! De samenwerking evolueerde al snel naar een breder stakeholdermanagement, waarbij ook PR, employer branding en interne communicatie een belangrijke rol speelden. De positieve samenwerking zorgde ervoor dat Unikoo flexibel kon inspelen op de noden van Cardoen.

De grote troef in deze samenwerking? De flexibiliteit en on-site aanwezigheid van Unikoo. Onze collega stapte letterlijk mee in de Cardoen-cockpit. Door intern mee te draaien binnen het kernteam van Cardoen konden we ons volledig inleven in de bedrijfscultuur, vlot schakelen en snel inspelen op actuele behoeften. Dit zorgde vooreen directe en efficiënte communicatie, nauwe samenwerking met interne stakeholders en een aanpak die perfect aansloot bij de bedrijfsdoelstellingen.

Op kruissnelheid dankzij een slimme aanpak

Dat deze aanpak werkt, blijkt uit de mooie resultaten die we kunnen voorleggen:

·     Het organisch bereik op sociale media steeg, wat zorgde voor meer interactie en betrokkenheid.

·     De interne communicatie kreeg een nieuwe schwung, wat merkbaar is zowel binnen teams als tussen verschillende afdelingen en vestigingen.

·     De lancering van Uitlaatklap, een podcastproject, zorgde voor extra naamsbekendheid, visibiliteit én verbeterde de SEO-resultaten van Cardoen.

Wat deze samenwerking bijzonder maakt, is de flexibele en nauwe wisselwerking tussen Unikoo en Cardoen. Cardoen kon niet alleen terugvallen op de marketeer die dagelijks meedraaide in hun team, maar op een heel team van experts binnen Unikoo dat ze konden inschakelen wanneer nodig. Zo konden we écht impact maken.

De dynamiek tussen beide teams zorgde voor een efficiënte en resultaatgerichte aanpak, die Cardoen hielp om haar marketing- en communicatie-uitdagingen succesvol aan te pakken.

Bij Cardoen blijven we niet langs de zijlijn staan, maar zitten we mee achter het stuur. 🚗💨
Benieuwd hoe Unikoo ook jouw communicatie kan versterken? Neem contact met ons op en ontdek de mogelijkheden! 

Andere Cases

Ook interessant

Samenwerken? Graag!

Omkader jezelf en jouw organisatie met een uitgebreid scala aan ondersteunende diensten en advies, via één aanspreekpunt, en focus op groei ! We've got your back.