Tooku + anders dan anders (Master Tours)

Alle wegen leiden naar Master Tours

Scroll

Toerisme en reizen

Bij MasterTours draait alles rond reizen. Niet de doorsnee citytrip of zomerzonvakantie, maar luxereizen voor wie verder wil kijken dan de klassieke vakantiebrochure. Onder de vlag van Master Tours vinden we twee submerken. Enerzijds heb je Tooku, dat zich richt op exclusieve reizen op maat voor individuen of jonge gezinnen naar verre bestemmingen. Anderzijds heb je anders dan anders, voor unieke groepsreizen met Nederlandstalige begeleiding die je niet op elke straathoek kan terugvinden.

Hun klanten? Avontuurlijke levensgenieters die op zoek zijn naar totale ontzorging voor hun vakantie en hier een mooi reisbudget voor over hebben. Hun ambitie? Nog meer van die klanten bereiken. En zo begon onze gezamenlijke reis.

De bestemming: groei. Het vervoermiddel? Paid advertising.

In een markt waar ‘massa’ een verafschuwd prefix is, moest Master Tours zich weten te onderscheiden door exclusiviteit. Hun website stond op punt en de reizen werden tot in de kleinste details uitgewerkt, maar het verkeer op de boekingspagina bleef achter. Terwijl we daar net wél een populaire bestemming van willen maken.

Om potentiële klanten naar de website te lokken, kozen we net als Master Tours voor een aanpak op maat. Als quiet luxury, enkel hoorbaar voor een selecte doelgroep. Oftewel: een uitgekiende paid advertisingstrategie die de juiste reizigers op het juiste moment naar de juiste bestemming bracht.

Geen nattevingerwerk of brede targeting, maar gerichte advertentiestrategieën per submerk, op basis van doelgroepen en lookalike audiences, interesses, seizoensgebonden vraag en reisintenties. En de advertenties zelf? Die maakten we zo visueel aantrekkelijk dat ze doen dagdromen én klikken. Slimme remarketingcampagnes deden de rest.

Wat leverde het op?

Heel wat koffers werden gepakt — én conversies geboekt:

  • We realiseerden een indrukwekkende contribution ROAS van bijna 10 voor Tooku. Dat wil zeggen dat elke euro die we investeerden in advertenties, na aftrek van directe kosten, bijna tien euro winst opleverde!
  • Bijna de helft van alle rechtstreekse klanten bij Tooku kwam in 2024 via onze advertising-inspanningen.

Om mensen nieuwe horizonten te laten verkennen, moest Master Tours er eerst voor zorgen dat ze hén konden vinden. En daar slaagden deze campagnes wonderwel in.

Verder dan ooit tevoren

De reis stopt hier niet. Met voortdurende optimalisaties, creatieve campagnes en diepgaande data-analyse, blijven we samen met Master Tours nieuwe routes verkennen. Want als het op reizen aankomt, is één ding zeker: de bestemming is belangrijk, maar de reis ernaartoe is minstens zo boeiend.

Ook benieuwd waar doordachte advertentiestrategieën jouw bedrijf naartoe kunnen brengen? Neem contact met ons op, we gidsen je graag door de mogelijkheden.

Andere Cases

Ook interessant

Samenwerken? Graag!

Omkader jezelf en jouw organisatie met een uitgebreid scala aan ondersteunende diensten en advies, via één aanspreekpunt, en focus op groei ! We've got your back.