Teamleader

case

Het project

Never change a winning team. Als partner van Teamleader heeft Unikoo jarenlange ervaring met dit uiterst krachtige en gebruiksvriendelijke cloud CRM-platform. We koppelden al verschillende tools, programma’s en applicaties aan Teamleader en konden zo al heel wat klanten verder helpen.

Maar de integraties zijn niet altijd even vanzelfsprekend. Wat bijvoorbeeld als de klant een applicatie gebruikt die voor hem op maat gemaakt is? Juist ja, dan moet de integratie ook op maat. Zoals bijvoorbeeld in de specifieke case die we hieronder uit de doeken doen.

De opdracht was tweeledig: Teamleader en de applicatie op maat moeten automatisch synchroniseren en facturen moeten automatisch klaargezet worden.

Alle systemen synchroniseren

De applicatie van de klant bevat heel wat complexe data, waarvan klanten slechts een klein segment zijn. De klantengegevens komen in eerste instantie in Teamleader, waar standaard contacten en bedrijven gescheiden staan (of in dit geval: particuliere en professionele klanten). Al deze data moet ook in de applicatie van de klant verschijnen, en liefst onder één klantencategorie. Onze integratie vergelijkt bij elke synchronisatie de data uit Teamleader met de klanten in de database van de applicatie op maat. Simpel as that.

Facturen aanmaken

Verder wilde de klant efficiënter kunnen factureren. In zijn applicatie op maat voert hij immers heel wat gebruikte producten, bewezen diensten of andere ondernomen acties in. Onze integratie giet deze complexe data automatisch in draft facturen binnen Teamleader. Bovendien houdt de integratie rekening met de verschillende BTW-tarieven voor binnenlandse en buitenlandse klanten. De klant moet enkel nog de factuur controleren en kan dan met één klik uitsturen.

What’s next?

De klant wil voor sommige artikels en diensten graag een automatische mailing uitsturen die aangeeft dat een nieuwe afspraak of bestelling nodig is. Op basis van bestaande facturen gaan we evalueren welke artikels in aanmerking komen en hoe lang de klant er gemiddeld over doet om zijn stock op te gebruiken. Dit gemiddelde kunnen we dan gebruiken om de timing van de automatische herinnering te bepalen. Zo krijgt elke klant een unieke service op maat!

De klant

Hof Ter Leeuwen

service

Technology & development