Recruitment

Zet ik in op job boards? Bereik ik mijn doelgroep beter via social media? Of haal ik er een recruitmentbureau bij? Talent vind je op een heleboel manieren, maar niet alles werkt voor jouw organisatie. Ons recruitmentteam bedenkt een gepersonaliseerde aanpak en houdt daarbij rekening met jouw doelgroep en sector.

Hoe je met ons samenwerkt? Dat kies je zelf:

  • ‘no cure, no pay’ of ‘in regie’
  • op afstand, bij jou op kantoor, of iets daartussenin
  • het volledige recruitmentproces (van werving tot onboarding) of slechts een onderdeel


Werving

  • de vacature - een goed geschreven vacature levert significant meer instroom van kandidaten. Zowel tekstueel als qua opbouw moet de vacature aanspreken. Ook video kan worden ingezet.
  • ‘vermarkten’ van de vacatures kan door het inzetten van klassieke jobboards (wanneer relevant) of het hunten van passief talent, maar dankzij de combinatie met ons marketing team kunnen we ook inzetten op ‘recruitment marketing’, waarbij we de juiste doelgroep kunnen targeten op Facebook, Linkedin of andere kanalen. Dit brengt vaak significante optimalisatie van de 'cost-to-hire' met zich mee.
  • de jobsite of 'career site' - zoals elke commerciële website is conversie (ic een sollicitatie) het doel. We adviseren over call-to-actions, structuur, inhoud, look&feel en andere zaken die bijdragen tot een excellente ‘candidate experience’. We implementeren ‘tracking’ zodat je steeds een up-to-date inzicht hebt in het gedrag van potentiële kandidaten en gerichte digitale marketingacties (oa Remarketing) kunnen uitgewerkt worden.


Selectie en screening

Jij wilt zeker zijn dat de kandidaat die je aanneemt:

  • de juiste skills heeft
  • matcht met je bedrijfscultuur
  • genoeg potentieel heeft om verder te groeien

Om de slaagkans te optimaliseren, kunnen wij zorgen voor een screening op basis van:

  • cv / telefoongesprek / interview / referenties
  • assessmentcenter (in samenwerking met onze partners)