Quality Service Belgium/Europe

case

Het project

Quality Service, een detacheringsbedrijf voor bouwprofessionals, slaagde erin om op korte tijd haar expertenpool enorm te laten groeien. Zo kunnen ze dan wel meer bouwbedrijven en werven voorzien van bekwame werkkrachten, de hieruit volgende administratie heeft nu veel meer voeten in de aarde. Het team van Quality Service was begraven in het werk. Daarom zochten ze enkele jaren geleden, op aanraden van hun boekhouder, hulp bij Unikoo.

Wij namen met plezier de grondwerken over en legden de fundamenten voor efficiënte digitale administratie. Die bestaat doorgaans uit inkomende en uitgaande facturen, die Quality Service allemaal manueel behandelde.


Geolied facturenbeheer dankzij passende digitale tools

Eerst pakten we de binnenkomende facturen aan: we introduceerden Billit, een online facturatie en betaalplatform dat tegemoetkomt aan alle wensen bij Quality Service. Zo kunnen ze binnen het platform alle facturen bijhouden, sorteren en in één klap betalen - een enorme tijdswinst.

Maar met 120 vakmannen die in opdracht gaan werken bij verschillende bedrijven én materialen gebruiken, zijn het vooral de uitgaande facturen die veel tijd vergen. Tijdsinvesteringen en materiaalgebruik verschillen enorm en standaardisatie is dus uit den boze. Een eerste grote uitdaging was tijdsregistratie. We gingen voor Quality Service op zoek naar een passende tool die via de locatie van de bestelwagen de arbeidsuren registreert. We plannen om deze tool ook te integreren met het facturatieprogramma Teamleader. Zo kan Quality Service automatisch opgemaakte facturen eenvoudig nakijken en met één klik verzenden.


Een goede planning is het halve werk

Een volgende struikelblok bij de administratie van Quality Service is het inplannen van werkkrachten. Dit regelden ze voordien in Excel, maar de enorme groei van het bedrijf maakte dit onhoudbaar en bovendien was er buiten de bedrijfsleider niemand anders die dit kon beheren. Na een uitgebreide zoektocht vonden we geen tool die tegemoetkomt aan alle uiteenlopende vereisten van Quality Service, dus bouwden we een visualisatie op maat in Monday. Door deze vereenvoudigde weergave kunnen ze gemakkelijk de planning van de werven bijhouden en met een paar klikken de werkroosters aanpassen.


Geen digitale bedrijfsvoering zonder website

Anno 2022 kan je als bedrijf niet offline blijven, zeker niet als je inzet op digitalisatie. Daarom sloegen onze developers en marketeers de handen in elkaar en bouwden we voor Quality Service een gloednieuwe website. We organiseerden een drone- en fotoshoot voor sprekend beeldmateriaal, interviewden de bedrijfsleider om de website te voorzien van sterke teksten en gaven het geheel vorm in Webflow. Bovendien leerden we de klant hoe ze eenvoudig zelf inhoud, zoals referenties of vacatures, kunnen toevoegen aan hun website.

Via verschillende tools en enkele op maat gemaakte oplossingen legden we voor Quality Service de fundamenten voor een digitale bedrijfsvoering. Niet alleen verloopt hun facturatie en planning nu een stuk vlotter, we gaven het bedrijf ook online een gezicht met een gebruiksvriendelijke nieuwe website.


Zoek jij ook ondersteuning in je digitalisatietraject? Wij helpen je graag verder!


De klant

Quality Service is een detacheringsbedrijf met meer dan 120 bouwprofessionals. Zij voorzien grote en kleine werven van gekwalificeerde arbeidskrachten, steeds met het oog op veiligheid en menselijkheid.

Services

service

Finance & administratie

service

Technology & development

service

Marketing & communicatie

service

Graphic & digital design