DOX Group

case

Over DOX Group

Met al meer dan 35 jaar ervaring is DOX Group een vooraanstaand bedrijf gespecialiseerd in akoestische totaaloplossingen. Hun expertise vertaalt zich in enkele verschillende merken. Enerzijds DOX Acoustics, waarbij het verbeteren van de akoestiek voor een gezond binnenklimaat in leefruimtes centraal staat. Denk hierbij aan horeca, kantoren, scholen etc. Anderzijds gaan ze de geluidsimpact van bijvoorbeeld industriële sites of snelwegen te lijf met allerhande slimme omkastingen en wanden met hun Noise Control divisie.

De nagalm van een website launch verbeteren

Een moderne rebranding, dat is wat DOX Group voor ogen had toen ze in de zomer van 2021 hun vernieuwde websites lanceerden. Helaas bracht deze lancering een significante daling in organisch zoekverkeer met zich mee. We stelden vast dat er maar liefst 80% minder zoekverkeer was dan voorheen. Thomas en Walter gingen dus op zoek naar een passende partij om dit SEO probleem op te lossen en een nieuw leven te blazen in advertentiecampagnes op LinkedIn, Facebook en Google.

Bovendien was er na het vertrek van hun marketing medewerker ook dringend een partij nodig die de dagelijkse marketing en communicatie op zich kon nemen.

Marketing omkasting voor DOX Group

Ons marketingteam ging meteen aan de slag met de vraag van Thomas en Walter. Wij ontzorgden DOX op vlak van:

  1. Day-to-day marketing
    • Social media management
    • Website content management (Referenties, nieuwe producten, afbeeldingen,…)
    • Long copy voor eigen- en partnerwebsites
    • Coördinatie van events zoals het welgekende Architect@Work
    • Creatie van visueel aantrekkelijk sales materiaal zoals presentaties, brochures etc. in samenwerking met onze grafische designers
  2. Strategische en digitale marketing
    • SEO optimalisatie: zoekwoordenanalyse, SEO-audit, contentoptimalisatie,…
    • Advertentiecampagnes in combinatie met het ontwikkelen van verschillende lead funnels op sociale media (Facebook, Instagram, Linkedin) en Google.
    • Opvolging, tracking en rapportering van campagnes met gebruik van Google Tag Manager en Google Data Studio
    • Analyses met behulp van tools zoals Hotjar om de website volledig te optimaliseren

Een marketingstrategie die op de juiste manier lawaai maakt

Op korte termijn werden er zeer veel inspanningen gedaan om de websites van DOX er weer bovenop te brengen in de zoekmachines. Al snel steeg het aantal bezoekers aan de website van DOX Acoustics en DOX Noise Control aanzienlijk. Dat blijkt uit zeer positieve cijfers:

  • Op 6 maanden tijd kreeg de website van DOX Acoustics maar liefst 64% meer bezoekers, zonder in te boeten op kwaliteit.
  • Ook steeg het aantal MQL’s (Marketing Qualified Leads) dat converteerde naar SQL’s (Sales Qualified Leads) steeg met 72% in dezelfde tijd.
  • Deze leads kwamen binnen aan een CPC (Cost Per Click) die zo’n 27% lager lag dan voorheen.
  • Het aantal micro-conversies (downloads, klikken in e-mail,…) lieten we stijgen met 48% door in te zetten op de meest performante doelgroepen en extra in te zetten op conversiepunten.

De klant

DOX Group specialiseert zich in het leveren van zorgvuldig bepaalde akoestische oplossingen in de B2B sector. Walter Dox en zijn zoon Thomas staan met erg veel passie en expertise aan het roer van het bedrijf gelegen in Kapellen.

service

Marketing & communicatie