DOX Group
Marketing die op de juiste manier galmt
Met al meer dan 35 jaar ervaring is DOX Group een vooraanstaand bedrijf gespecialiseerd in akoestische totaaloplossingen. DOX Group specialiseert zich in het leveren van zorgvuldig bepaalde akoestische oplossingen in de B2B sector. Hun expertise vertaalt zich in enkele verschillende merken. Enerzijds DOX Acoustics, waarbij het verbeteren van de akoestiek voor een gezond binnenklimaat in leefruimtes centraal staat. Anderzijds gaan ze de geluidsimpact van bijvoorbeeld industriële sites of snelwegen te lijf met allerhande slimme omkastingen en wanden met hun Noise Control divisie.
Het Project
Een moderne rebranding, dat is wat DOX Group voor ogen had toen ze in de zomer van 2021 hun vernieuwde websites lanceerden. Die lancering bracht echter een significante daling in het organisch zoekverkeer met zich mee. Bovendien wilde het bedrijf zich toeleggen op advertentiecampagnes op LinkedIn, Facebook en Google en op zoek gaan naar iemand om de dagdagelijkse marketing te ondersteunen. Zaakvoerders Thomas en Walter zochten én vonden bij Unikoo de nodige ondersteuning.
Marketing omkasting voor DOX Group
Ons marketingteam ging meteen aan de slag met de vraag van Thomas en Walter. Wij ontzorgden DOX op vlak van:
Day-to-day marketing
- Social media management
- Website content management (Referenties, nieuwe producten, afbeeldingen,…)
- Long copy voor eigen- en partnerwebsites
- Coördinatie van events zoals het welgekende Architect@Work
- Creatie van visueel aantrekkelijk sales materiaal zoals presentaties, brochures etc. in samenwerking met onze grafische designer
Strategische en digitale marketing
- SEO optimalisatie: zoekwoordenanalyse, SEO-audit, contentoptimalisatie,…
- Advertentiecampagnes in combinatie met het ontwikkelen van verschillende lead funnels op sociale media (Facebook, Instagram, Linkedin) en Google.
- Opvolging, tracking en rapportering van campagnes met gebruik van Google Tag Manager en Google Data Studio
- Analyses met behulp van tools zoals Hotjar om de website volledig te optimaliseren
Een marketingstrategie die op de juiste manier lawaai maakt
Op korte termijn werden er zeer veel inspanningen gedaan om de websites van DOX er weer bovenop te brengen in de zoekmachines. Al snel steeg het aantal bezoekers aan de website van DOX Acoustics en DOX Noise Control aanzienlijk. Dat blijkt uit zeer positieve cijfers:
- Op 6 maanden tijd kreeg de website van DOX Acoustics maar liefst 64% meer bezoekers, zonder in te boeten op kwaliteit.
- Ook steeg het aantal MQL’s (Marketing Qualified Leads) dat converteerde naar SQL’s (Sales Qualified Leads) steeg met 72% in dezelfde tijd.
- Deze leads kwamen binnen aan een CPC (Cost Per Click) die zo’n 27% lager lag dan voorheen.
- Het aantal micro-conversies (downloads, klikken in e-mail,…) lieten we stijgen met 48% door in te zetten op de meest performante doelgroepen en extra in te zetten op conversiepunten